lulis.webblogg.se

Jag heter Louise, 22år gammal, arbetssökande samt lätt virrig. Ett nytt kapitel i mitt liv har precis startat o som lätt kan göra en förvirrad. Men jag ska göra allt för att kämpa mig över tröskeln jag är i nu o sen ska de fan bara bli på mina villkor!

Dag 47

Publicerad 2013-05-27 06:53:34 i Allmänt,

Hemskt ledsen för den dåliga uppdateringen!
Men jag lovar, vi lever och vi har det bra!
Vi har haft fantastiska dagar i San Francisco med o träffa underbara människor från Argentina, till Holland och även uppe ifrån Canada.
Vi har firat min födelsedag, varit på utflykter, hamnat i galnaste festivalen och bara njutit för fulla muggar!
Med sorgsna miner lämnade vi San Francisco och tog oss till Washington där vi hamnade i Georgetown.
Vi blev positivt förvånade över hur vacker och mysig staden var! Knappt några hemlösa, inget buller alls, inte stökigt.
Utan rent, tryggt, vackert, mysigt och helt underbart!
Vi njöt av att gå vid gatorna i Georgetown för o besöka alla butiker som fanns där.
(äntligen har jag hittat mina två bikinin för iår!)
De andra dagarna åkte vi in mot centrum där vi besökte museum och fantastiska monument. Man blev både fachinerad och tog illa vid sig av all historik. Jag kände stor obehag när vi besökte Pentagon när vi fick se deras hedrande för de människor som gick bort under 9/11.
Dem hade skrivit årtal och namn på de alla oskyldiga människor som gick bort i det området. Hittade tre personer som var födda 1990 och den yngsta som dog hann bara bli 3år..
Fick även skjuts med polisbil till metron av en snäll soldat. Vi hade inte gjort något busigt alls, vi lovar! Han ville bara vara snäll o ge oss skjuts den lilla vägen!
Bestämde att vi skulle träffa honom på kvällen och det slutade i katastrof eftersom det visade sig att han va en redneck! Huga!!
Dagen därpå tog vi buss in mot spännande New York för en natt innan det var dags igen att ta sitt pick o pack för att ta sig vidare mot Niagarafallen! Vi var på den amerikanska sidan, men det var jätte vackert ändå!
Nu idag är vi tillbaka i New York som är våran slutstation innan det är dags att ta sig hem till Sverige igen.
Imorgon börjar verkligen spänningen med att se vad staden kan ha att bjuda på.
Jag ska starta den genom att utforska på egenhand hur man tar sig till "Human the Exhibition" museet som finns här för o sedan möta upp tjejerna efteråt!
Önska mig stort lycka till med o hitta för min tidigare erfarenhet av London och Barcelonas metron har ingen som helst betydelse här!

Kommentarer

Postat av: elsa

Publicerad 2013-05-27 23:32:40

LYCKA TILl!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela