lulis.webblogg.se

Jag heter Louise, 22år gammal, arbetssökande samt lätt virrig. Ett nytt kapitel i mitt liv har precis startat o som lätt kan göra en förvirrad. Men jag ska göra allt för att kämpa mig över tröskeln jag är i nu o sen ska de fan bara bli på mina villkor!

Enkel chokladkaka

Publicerad 2013-02-01 16:36:58 i Mat o dryck,

Fick ett sånt himla stort chokladsug idag så de var bara o sätta igång o baka något ritkigt smarrigt! Min mamma har de bästa receptet på chokladkaka! Men jag kan inte receptet så de är något jag måste visa er en annan gång. Men då sökte jag och hittade de här receptet istället! Barnsligt enkelt, går sjukt snabbt och tar ingen energi o göra alls!
Du behöver
100margarin
1-½dl ljus sirap
2dl socker
2st ägg
1dl vetemjöl
3/4dl cacao
1stk vaniljsocker

Sätt ugnen på 175grader.
Smällt margarinet i en kastrull och tillsätt sirapen. I en annan bunke intill vispar du poröst ner äggen och sockret. I ännu en bunke blandar du ner alla torra varor. Blanda allt i bunkarna/kastrullerna var försig.
Häll i de smälta smöret o sirapen i bunken med äggen samtidigt som du håller på o vispar. Sedan häller du i lite i taget av den torra blandningen så att de blir en härlig smet!
(glöm inte bort o njuta lite av smeten också)
Till sist häller du upp smeten i en smord/bröad form med avtagbara kanter. Som du ställer in i ugnen i 15minuter.
Hoppades på att den skulle bli lite med luftig i sig. Men de har nog med att de inte är någon bakpulver i den eller liknande. Vad vet jag.
Men gott vart de!!
Bästa lösningen på att lindra ditt chokladsug så fort som möjligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela