lulis.webblogg.se

Jag heter Louise, 22år gammal, arbetssökande samt lätt virrig. Ett nytt kapitel i mitt liv har precis startat o som lätt kan göra en förvirrad. Men jag ska göra allt för att kämpa mig över tröskeln jag är i nu o sen ska de fan bara bli på mina villkor!

Dag 5

Publicerad 2013-04-16 16:34:08 i USA,

Hade kunnat blogga oftare om de inte var så att min mobil vägrar publicera inlägg med bilder i sig!! Men ja hoppas att de ska bli bättre med de snart.
Just nu ligger ja o Anneli vid poolen o ja solar mig så försiktigt som det bara går med tanke på att jag fortfarande är en sån himla kräfta! Hoppas att de försvinner snart och att ja kan få känna mig lite brun istället.
Tanken var att vi skulle till Orlando och gå in till "Island of aventure" för o se Harry Potter världen samt Jurassic Park världen (är ja kass som aldrig har sett någon Jurassic Park film..?).
Så vi bokade våra buss o inträden igår kväll som gick på 123$ var vilket blir runt 1000kr för taxan som man även måste räkna in. Dem skulle hämta oss från en turist byrå 05.45 så de va bara o lägga sig i god tid för o orka komma upp!
Efter att ha stått där i över 1 1/2 timme utan att någon buss kommer o utan att kunna ringa till någon reception så bestämde vi oss för att släpa våra trötta kroppar tillbaka till hotellet..
Då måste man tydligen ringa innan för att få ett bekräftelse av dem att dem kan hämta en från den platsen som finns i deras busstabell. Men va ska man göra om man har ringt dem flera gånger utan att få svar?!
Så efter att stackars Anneli fick ta den hårda smällen o ringa den hårda tanten på turistbyrån så får vi nu istället åka dit imorgon istället o att dem då plockar upp oss på hotellet!
De tråkiga är bara att vi så gärna hade velat åka till Key West då.. Men de får vi hoppas på blir en annan Miami resa som man får göra de på:/.
Men man får göra de bästa av situationen o mysa så mycke de går o ladda till imorgon istället!
Inte så där jätte plågande o ligga vid poolkanten nu t ex o lyssna på musik samt äta frukt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela