lulis.webblogg.se

Jag heter Louise, 22år gammal, arbetssökande samt lätt virrig. Ett nytt kapitel i mitt liv har precis startat o som lätt kan göra en förvirrad. Men jag ska göra allt för att kämpa mig över tröskeln jag är i nu o sen ska de fan bara bli på mina villkor!

Söndag

Publicerad 2012-12-11 08:08:13 i Allmänt,

På söndagen va ja LEDIG o de va så jävla skönt!!!
Dock fick ja inte vila alls för de va bara o gå upp skit tidigt (för o vara ledig) för jag o min syster skulle ta oss till IKEA för o kolla upp ett köksbord åt mig. De blev inte bara ett köksbord kan jag säga!
Men de va bara viktiga saker ja handlade utöver de! LOVAR!
Mamma som säger att hon är så stolt över sina döttrar..?
Efter det skyndade jag mig hem o släpade upp ALLT för mina trappor och de va rätt jobbigt ska ja tala om!
Sen slängde ja mig in i pepparkakshus byggandet som ja o Simon tävlade om. Snyggaste huset vinner te!
Årets version av pepparkakshus! ska ha lite florsocker som snö bara på taket så är de helt klart sen!
När tävlingen sen skulle avgöras, tror ni att han hade gjort sitt då? NEJ! Han va sjuk så de gick inte. Här finns de inga ursäkter om pepparkakshus tävlingar minsann! Hade ja själv haft lite feber så..hade ja säkert gjort samma sak..men för att de nu va jag som var frisk så tänker ja inte säga att hans ursäkt är godkänd!
Så de såg ut som kaos o lägenheten! Nytvättade kläder över hela golvet, blandat med de smutsiga, kartonger överallt, disk i hela diskhon. Men pepparkakshuset är klart!
Så värt de!
Dem bästa!
Senare på kvällen va de julmiddag med tjejerna, där vi trotsade julbordet o åt på Basilico istället!
Skulle egentligen till Villa Romana, men de va tydligen stängt vilket va skitskumt!
Men de gjorde oss ingenting alls, så sjukt mysigt där ändå!
Min chili o örtmarinerade lamminnerfilé med stekta rotfrukter o rödvinssky. Tror ni ja slickade rent tallriken eller!?!
Rullade därifrån tjock o lycklig. Precis så som det ska vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela