lulis.webblogg.se

Jag heter Louise, 22år gammal, arbetssökande samt lätt virrig. Ett nytt kapitel i mitt liv har precis startat o som lätt kan göra en förvirrad. Men jag ska göra allt för att kämpa mig över tröskeln jag är i nu o sen ska de fan bara bli på mina villkor!

Måndag - händig flicka

Publicerad 2012-12-11 08:24:23 i Allmänt,

Nu igår nu då så skulle ja egentligen också ha varit ledig. Men ja tackade ja till jobb ändå, och de gjorde mig ingenting alls. Så himla mysigt de är o jobba på dagis med alla underbara barn!
Sen efter de va de bara o ta barnvagnen o vara barnvakt. Hysteriskt roligt varenda gång, hur folk stirrar på en när ja går på med min barnvagn o blonda unge..vad var det som hände för två år sen egentligen??
Några timmar senare va de bara o traska hem i mysiga snön med härlig musik o bara njuta av den fina kvällen. Passerade(pulsade) igenom kyrkogården för o kolla till mormor o morfars grav.
Även om de va mörkt så tyckte ja inte att de va läskigt alls. All snö liksom lyser upp o tar bort de mörka, kusliga. Nu såg man fina stenar som tittade upp från snötäcket samt ibland kunde man skymta en snölykta som lös försiktigt under snön.
Sen efter de drog ja hem o började ordna upp i lägenheten med de ja hade införskaffat dagen innan!
Björkhyllorna byttes ut till ek
KOLLA SKILLNADEN!!! (shit va ja är töntig..)
Sen va de bara o montera köksbordet, de tog sin lilla tid, men de va de värt.
Papper o kartongbitar överallt, men så är de väl jämt när man ska göra sånt här..eller är de bara ja som sliter upp kartongen som en galning?
Lyckades skära mig på saxen en gång som även revs upp när ja skulle skruva åt skruvarna. Men är man en proffesisonell byggare så får man offra ett finger..eller två.
De blev lite snett, ja får bara plats med en stor o de är egentligen inte vad jag hade föreställt mig.. men de får duga! Byggt de själv har ja i alla fall gjort o ja är helnöjd!
Asskönt som nu idag o sitta rak i ryggen när man är vid datorn o äter frukost.
Ja är nöjd!

Kommentarer

Postat av: ELSa

Publicerad 2012-12-11 18:18:12

det var faktiskt stor skillnad!! Mycket finare!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela