lulis.webblogg.se

Jag heter Louise, 22år gammal, arbetssökande samt lätt virrig. Ett nytt kapitel i mitt liv har precis startat o som lätt kan göra en förvirrad. Men jag ska göra allt för att kämpa mig över tröskeln jag är i nu o sen ska de fan bara bli på mina villkor!

Köttfärssås med couscous

Publicerad 2012-12-13 14:06:13 i Mat o dryck,

I förrgår när jag gick från jobbet kände ja att de va dags o få i mig lite röttkött. Men vägrade o göra någon spagetti med köttfärssås eller äta köttbullar (kan inte få i mig sånt för tillfället).
Så ja gjorde en speciell version av köttfärssås med couscous!
Den blev riktigt god!
Hittade ett recept på internet, men ja la till lite mina egna ingredienser så den blev inte exakt.
Jag höftar bara med ingredienser så ja gissar mig fram på vad ja la i så får ni avgöra sen hur ni känner att ni vill göra eran.
Du behöver:
Köttfärs
1 gul lök
olja/smör
1 vitlöksklyfta stod på receptet..ja tog typ..3
salt
vitpeppar
2 köttbuljongtärningar
balsam vinäger
½ tetraburk med krossade tomater o chilli
1dl vatten
1dl grädde
1 skvätt rödvin (gissa om de stod på receptet eller om de va ja själv som la i de)
cous cous
Lägg smör/olja i en stekpannan. Fräs köttfärsen. Tillsätt den fint hackade löken samt den pressade vitlöken i pannan o låt de fräsas på.
Salta o peppra. Tillsätt buljongtärningarna o se till att dem smulas sönder. Tillsätt lite balsamvinäger.
Häll i den krossade tomaterna och rör om. Därefter häller du även i vattnet o grädden.
Häll gärna i lite rödvin, de är gott i mat! Men inget måste.
När du har fått en krämig, härlig köttfärssås så servera den med couscous och en härlig bönsallad gjord på Kidney bönor, vitlök, tomat och italiensk dressing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela