lulis.webblogg.se

Jag heter Louise, 22år gammal, arbetssökande samt lätt virrig. Ett nytt kapitel i mitt liv har precis startat o som lätt kan göra en förvirrad. Men jag ska göra allt för att kämpa mig över tröskeln jag är i nu o sen ska de fan bara bli på mina villkor!

Dag 10

Publicerad 2013-04-22 02:17:47 i USA,

Idag är de sista dagen vi är i New Orleans och imorgon bär vi oss av mot San Diego!
De va rätt obehagligt i början då vi anlände hit, men nu när man har kommit in i de o sett allt de bra, så är de rätt tungt o behöva lämna detta ställe..än en gång.
Men vi håller en tumme på att San Diego kommer o briljera lika mycke som både Miami och New Orleans har gjort!
De första vi upptäcker i New Orleans är att de är jätte KALLT tills skillnad från Miami! Speciellt första dagen. Så de va bara att klä på sig de varmaste man hade innan man skulle kunna lämna lägenheten utan o frysa ihjäl!
Vi har tagit taxi vart vi än har behövt ta oss med tanke på att kriminaliteten är så hög här. Knappt så att taxi chafförerna ville köra hem oss i de området om nätterna för att mord o annat har hänt så mycke där! Bara förra veckan blev tydligen någon chafför mördad här! Helt sjukt!
Men vi har tagit oss tryggt till French Quarter där vi har spenderat mycke av vår tid. Druckit drinkar med spännande motiv på. Träffat underbara amerikaner som vi har festat hela nätterna med och fått många goa skratt!
Vi har även besökt en kyrkogård för o hitta den omtalade Vodokvinnan som ska vara begravd där..hittade inte henne..
Sen har vi även på en kräftfestival! "Carwfestvial!
Hysteriskt roligt!
Folk sitter på en stor gräsäng, lyssnar på härliga Liveband som spelar, klär ut sig (kvinnor i fina 1800tals klänningar och männen i trasor) och äter kräftor i mängder!
Nu hinner jag inte lägga upp mer bilder för att de tar sån himla lång tid. Dags o äta middag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela